Cari Blog Ini

Cari Wang - Doa untuk Wang

Cari Wang - Doa untuk Wang

Cari Wang - Doa untuk Wang ini juga boleh didapati dalam bahasa-bahasa ini: Bahasa Inggeris - Sepanyol.

Allah semesta langit dan bumi,

Pemilik mutlak segala emas dan perak. Saya memohon bantuan anda dalam kewangan saya.

Tuhan, sila melipatgandakan hasil usaha saya. Saya perlu membayar hutang saya dan hidup dengan aman.

Saya ingin berkembang maju. Saya ingin mewarisi harta kepada anak-anak saya suatu hari nanti.

Saya sedar bahawa masa yang baik dan buruk akan mencapai semua orang. Saya mengaku saya perlukan anda!

Membantu saya untuk menjadi bijak dan berhemat dalam semua keusahawanan.

Beri saya:

- Kecerdasan untuk mengkaji dan belajar. Saya perlu memahami bagaimana untuk mengurus dan melabur.

- Kebijaksanaan anda. Saya mesti berupaya untuk menolak wang apabila ia tidak baik bagi saya.

- Keupayaan untuk melakukan perniagaan yang jujur. Saya tidak mahu untuk tidak melayan anda.

Tuhan, anda layak hamba yang sangat baik. Saya mahu menjadi mampu menghasilkan dua purata.

Saya mahu menjadi cekap dalam segala usaha. Keyakinan anda pada saya akan berkembang. Anda akhirnya akan mempercayai saya lebih daripada apa yang anda asalnya memberikan saya.

Saya tidak akan bergantung kepada wang. Anda mengajar ini kepada murid-murid anda. Saya pengikut anda sekarang.

Hanya kebijaksanaan anda akan memberikan saya kehidupan. Wang tidak akan.

Saya tidak mahu berkelakuan seperti seorang penyanjung. Nor membuat alasan untuk mendapatkan wang daripada orang lain.

Membantu saya untuk memahami bahawa ...

- Wang bukan kawan saya.

- Saya tidak boleh suka wang. Kertas tidak boleh memuaskan jiwa.

- Cinta kepada wang adalah akar segala kejahatan.

Orang-orang yang mengingini wang dialihkan dari anda. Banyak kejahatan berlaku kepada orang-orang.

Allah, supaya Aku jangan lebih suka wang lebih daripada apa yang anda.

Salah satu daripada murid-murid anda mengkhianati anda untuk 30 keping perak. Dia kemudian membunuh diri.

Melindungi aku dari reputasi yang buruk. A reputasi seseorang yang suka wang.

Sebaliknya, saya akan menggunakan wang saya untuk meninggikan kamu. Saya akan membantu dengan pembinaan dan penyelenggaraan rumah anda. Tempat di mana nama anda disembah. Anda akan ditinggikan di tengah-tengah masyarakat.

Tuhan, aku berjanji kepada anda bahawa ...

- Aku akan kembali wang jika saya menerima lebih daripada seharusnya. Saya tidak akan menyimpan wang itu milik orang lain.

- Saya tidak akan suka wang. Saya akan berpuas hati dengan apa yang saya ada. Anda berjanji saya; "Saya tidak akan meninggalkan anda atau meninggalkan anda".

- Saya tidak akan bekerja sebagai tukang riba satu. Saya tidak akan berkelakuan sebagai pemberi pinjam wang dengan saudara-saudaraku. Saya tidak akan mengenakan bayaran faedah mereka.

- Saya akan sentiasa membayar pekerja saya di akhir setiap hari. Saya tidak mahu mereka pergi menangis kepada anda. Saya tidak mahu disabitkan atas dosa terhadap mereka.

- Saya tidak akan menerima wang untuk mencederakan orang. Apalagi terhadap umat-Mu Israel.

- Saya tidak akan menerima wang haram. Saya tahu bahawa tidak lama lagi akan berakhir.

- Saya tidak akan menerima rasuah dalam apa jua bentuk.

- Saya tidak akan merasuah hakim dan pihak berkuasa.

- Saya tidak akan melacurkan badan saya. Saya tidak akan mendapatkan keuntungan dari pelacuran. Saya tidak akan memberikan persembahan daripada keuntungan tersebut.

Anda telah memberikan saya banyak berkat. Saya tahu anda akan memberikan saya lebih banyak. Saya akan menjaga mereka dengan kesetiaan.

Sila membantu saya untuk menyusun kewangan saya. Saya mahu menjadi mampu untuk berkongsi dengan orang lain.

Saya mahu menjadi seperti kamu. Seseorang mampu membiak berkat. Mampu untuk memuaskan kelaparan daripada orang ramai.

Saya mahu menjadi orang-orang lain. Tidak akan ada orang miskin di dalam masyarakat saya.

Saya akan berkhidmat kepada masyarakat dengan kasih sayang. Tidak untuk wang.

Saya tidak lagi akan menjadi tinggi hati. Sekarang saya dengan rendah diri berkata, "Insya-Allah, saya akan berjaya!"

Dalam nama Yesus,

Amin.


___________________________________


Saya gembira bahawa anda berdoa "Cari Wang - Doa untuk Wang"!

Sekarang saya menjemput anda untuk membuat doa lain. Ini adalah doa yang paling penting.
Doa ini akan memberi manfaat kepada keabadian anda.

Sila ikuti pautan ini:


Doa keselamatan

___________________________________

Apa pandangan anda mengenai doa ini?

Sila tinggalkan komen anda di bawah.

Terima kasih!


Cari Wang - Doa untuk Wang; diilhamkan pada ayat-ayat Alkitab: KEJADIAN 43:12 - KELUARAN 22:25 - IMAMAT 25:36-37 - ULANGAN 23:17-19 - ULANGAN 24:15 - 2 RAJA-RAJA 4:1-7 - 2 RAJA-RAJA 5:26-27 - 2 RAJA-RAJA 12:5;14 - MAZMUR 15:5 - AMSAL 13:11 - AMSAL 17:16 - AMSAL 19:14 - PENGKHUTBAH 5:10 - PENGKHUTBAH 7:12 - PENGKHUTBAH 9:11 - MIKHA 3:11 - HAGAI 2:8 - MATIUS 27:5 - MARKUS 6:8;37 - LUKAS 14:28 - LUKAS 16:14 - LUKAS 19:13;16;24 - KISAH RASUL-RASUL 4:34 - 1 KORINTUS 16:2 - 1 TESALONIKA 2:5 - 1 TIMOTIUS 3:3 - 1 TIMOTIUS 6:10 - IBRANI 13:5 - YAKOBUS 4:13 - 1 PETRUS 5:2 - YUDAS 1:11 Alkitab - imej: Wang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan soalan atau komen yang baik dan membina di sini.