Cari Blog Ini

Doa untuk suami

Doa untuk suami

Doa untuk suami ini juga boleh didapati dalam bahasa-bahasa ini: Bahasa Inggeris - Sepanyol.

Tuhan Cinta,

Saya menaikkan doa saya kepada anda.

Sila membantu saya mencari suami yang baik. Seorang lelaki yang aku boleh suka tanpa tempahan. Seorang lelaki yang akan suka saya cara Alkitab mengajar.

Saya tidak mahu membuang masa saya dengan pencinta kasual.

Saya mahu bersatu dengan hamba Allah. Seribu generasi akan datang dari kami. Kesemua mereka akan menjadi anak-anak yang diberkati.

Alkitab mengatakan bahawa anda menjadikan manusia menurut gambar dan rupa anda. Berikanlah kepadaku seorang suami yang akan berkelakuan seperti anak sebenar anda.

Saya berdoa agar ...

Beliau akan menjadi pendengar yang baik.

Beliau akan menjadi baik dan memberi orang.

Dia akan sentiasa bersedia untuk membantu saya apabila saya memerlukan dia.

Dia tidak akan menyangkal Aku cintanya tidak gagal perjanjian kesetiaannya.

Dia akan mampu untuk memaafkan saya apabila saya gagal.

Ia tidak akan menjadi seorang lelaki yang diberikan kepada hal ehwal romantis dengan wanita lain. Raja Salomo gagal dengan cara ini dan jantungnya telah terpesong daripada anda.

Dia akan sentiasa berterusan cintanya. Beliau akan memegang perjanjian setia dengan saya.

Dia akan menjadi suami Pengasih dan penyayang. Dia akan menjadi manusia yang sabar.

Dia akan menjadi seorang lelaki yang tahu bagaimana untuk berjuang dalam kehidupan. Kita akan berjaya.

Dia akan sentiasa ingat kepada hamba-Mu kelembutan dan kasih sayang-Nya.

Kasih-Nya akan menghibur saya dalam masa yang sukar dalam kehidupan.

Jagaannya akan mendorong saya untuk terus berjuang.

Kasih-Nya akan sampai ke langit.

Kasih-Nya akan berlangsung seumur hidup.

Kasih-Nya tidak akan berkesudahan.

Tuhan, tolonglah saya untuk membangunkan minat saya dalam semua projek dan aktiviti-aktivitinya. Saya mahu dia tahu bahawa saya kongsi sejati dalam hidup.

Membantu saya bercakap dan berapa banyak dia suka saya.

Saya menyatakan bahawa ...

- Hanya kasih-Nya akan memuaskan aku.

- Kasih-Nya akan membuat saya menyanyi kegembiraan.

- Saya akan dapat percaya akan kasih-Nya.

- Saya akan bergembira dalam kasih-Nya walaupun penderitaan dan kesedihan dalam kehidupan.

- Aku akan menjadi seorang isteri tender, menarik dan indah untuk matanya. Cinta saya akan memikat beliau pada setiap masa.

- Kami akan hidup penuh kasih satu sama lain dalam masa yang banyak dan kekurangan.

- Saya akan berkembang di sisinya ketika tinggal yakin cintanya.

- Kasih-Nya untuk saya akan lebih baik daripada kehidupan.

- Saya akan menikmati mencium bibirnya lebih daripada wain.

Dan bersama-sama kita akan minum cawan cinta.

... Amin


___________________________


Saya gembira bahawa anda berdoa "Doa untuk suami"!

Sekarang saya menjemput anda untuk membuat doa lain. Ini adalah doa yang paling penting.
Doa ini akan memberi manfaat kepada keabadian anda.

Sila ikuti pautan ini:

Doa keselamatan

___________________________

Apa pandangan anda mengenai doa ini?

Sila tinggalkan komen anda di bawah.

Terima kasih!

Doa untuk suami; diilhamkan pada ayat-ayat Alkitab: KEJADIAN 1:26 - KELUARAN 20:6 - BILANGAN 6:25 - BILANGAN 14:19 - ULANGAN 10:18 - 1 RAJA-RAJA 11:1-2 - 1 TAWARIKH 16:34 - AYUB 10:12 - MAZMUR 21:7 - MAZMUR 25:6;7 - MAZMUR 31:7 - MAZMUR 36:5 - MAZMUR 52:8 - MAZMUR 63:3 - MAZMUR 85:7 - MAZMUR 86:17 - MAZMUR 89:28;33 - MAZMUR 90:14 - MAZMUR 92:2 - MAZMUR 94:18 - MAZMUR 101:1 - MAZMUR 103:8 - MAZMUR 119:76;149 - MAZMUR 130:7 - MAZMUR 136:5-9;12-25 - Proverbs 5:19 - AMSAL7:18 - AMSAL15:17 - AMSAL17:9 - KIDUNG AGUNG 1:2;7 - Alkitab - imej: suami

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan soalan atau komen yang baik dan membina di sini.