Cari Blog Ini

Doa untuk Isteri

Doa untuk Isteri

Doa untuk Isteri ini juga boleh didapati dalam bahasa-bahasa ini: Bahasa Inggeris - Sepanyol.

Allah yang maha besar kasih sayang,

Saya meminta bantuan anda. Sila mendengar saya.

Saya mengakui bahawa saya tahu apa-apa cinta sejati. Saya memerlukan kebijaksanaan anda.

Saya mencari wanita yang betul. Saya tidak menemui dia.

Tuhan, hanya anda tahu semua orang. Anda tahu siapa yang akan menjadi isteri yang sempurna bagi saya. Membantu saya mencari seorang wanita yang mulia.

Keadaan ini menyebabkan penderitaan dan kesedihan dalam jiwa saya.

Sila membawa saya kepadanya. Anda membantu Ishak untuk mencari Ribka. Anda membantu Yakub untuk memenuhi Rachel. Bawalah aku terlalu !.

Saya juga faham bahawa saya perlu menjalankan tugas saya. Saya mesti menjadi manusia yang mengikut imej anda. Saya tahu saya akan menerima berkat anda.

Saya berdoa untuk seorang isteri; dan saya berjanji kepada anda bahawa ...

- Saya dengan sabar akan menunggu beliau.

- Saya akan sentiasa menunjukkan kelembutan beliau.

- Saya akan bersedia untuk mengampuni dan memulihkan.

- Saya tidak akan mengabaikan beliau. Saya akan sentiasa mendengarkan dia.

- Saya akan penuh kasih kepadanya. Panjang sabar dan berlimpah kasih.

- Saya tidak akan mempunyai urusan kasual dengan wanita lain. Saya tahu mereka akan mengalihkan hatiku jauh dari isteri saya.

Cinta saya akan menemaninya. Ia akan bertahan sepanjang jalan.

Cinta saya padanya akan sentiasa berterusan.

Cinta saya padanya akan mencapai langit.

Perjanjian-Ku akan tetap setia.

Cinta kita akan melebihi kesenangan lain dalam kehidupan.

Membantu kami berkembang cinta yang stabil. Membantu kita mengamalkan ampun.

Membantu kita menghapuskan kesalahan bersama. Saya mahu kasih sayang dan bukan kebencian.

Saya bukan manusia yang sempurna. Tetapi saya berdoa bahawa dia tidak akan membenci saya.

Masa yang sukar mungkin datang. Jangan biarkan kami berpecah antara satu sama lain.

Saya mahu menjadi seperti anda Yesus. Saya mahu menjadi yang pertama untuk membantu apabila dia memerlukannya.

Tuhan, saya mahu menjadi seorang lelaki berani yang dia boleh menghormati. Seorang suami yang mereka sanjung.

Saya berdoa bahawa dia tidak akan menyangkal Aku cinta dan kesetiaan beliau.

Saya memberkati dia menjadi seseorang yang menyokong saya dalam kerja-kerja saya.

Saya memberkatinya supaya dia boleh berkembang dengan cinta saya.

Saya memberkatinya untuk menjadi seorang isteri yang mengambil berat untuk kita.

Saya memberkatinya kekal seorang wanita cantik.

Saya mengaku bahawa cintanya hanya akan memuaskan hati saya pada setiap masa.

Tuhan, memberkati kita. Oleh itu, kita akan menikmati kelazatan cinta selama-lamanya.

Berkatilah kami untuk membentuk sebuah keluarga. Berikan saya hikmatmu dan suka membuat ia mungkin.

Dalam nama Yesus,

Amin.


_________________________________

Saya gembira bahawa anda berdoa "Doa untuk Isteri"!

Sekarang saya menjemput anda untuk membuat doa lain. Ini adalah doa yang paling penting.
Doa ini akan memberi manfaat kepada keabadian anda.

Sila ikuti pautan ini:


Doa keselamatan

_________________________________

Apa pandangan anda mengenai doa ini?

Sila tinggalkan komen anda di bawah.

Terima kasih!

Doa untuk Isteri. Diilhamkan pada ayat-ayat Alkitab: KEJADIAN 1:26 - KEJADIAN 24 - KEJADIAN 29 - 1 RAJA-RAJA 11:1-2 - 1 TAWARIKH 16:34 - MAZMUR 13:5 - MAZMUR 25:6-7 - MAZMUR 31:3;7 - MAZMUR 33:22 - MAZMUR 36:5 - MAZMUR 52:8 - MAZMUR 57:10 - MAZMUR 63:3 - MAZMUR 85:7 - MAZMUR 86:17 - MAZMUR 89:28;33 - MAZMUR 90:14 - MAZMUR 92:2 - MAZMUR 94:18 - MAZMUR 103:8 - MAZMUR 119:149 - MAZMUR 132:10 - MAZMUR 136:4-9;12-18;23 - AMSAL 5:19 - AMSAL 7:18 - AMSAL 10:12 - AMSAL 15:17 - AMSAL 17:9 - PENGKHUTBAH 9:1 - KIDUNG AGUNG 1:2;7
Alkitab - imej: Isteri

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan soalan atau komen yang baik dan membina di sini.