Cari Blog Ini

Doa pagi

Doa pagi

Doa pagi ini juga boleh didapati dalam bahasa-bahasa ini: Bahasa Inggeris - Sepanyol.

Tuhan, saya membuat keputusan untuk memulakan hari ini dengan anda.

Saya masuk ke tempat kamu Tuhan Yang Maha Kuasa. Saya akan menawarkan anda pujian dan ucapan terima kasih. Sila menerima doa saya sebagai aroma yang menyenangkan di hadapan anda.

Aku bersyukur kepada-Mu, Allahku. Saya merendahkan diri di hadapan anda. Saya meminta pertolongan. Saya tahu anda dengan saya memberikan saya keselamatan anda untuk hari ini.

Roh Allah, hari ini saya akan taat kepada-Mu. Sila membantu saya untuk melakukan kehendak Bapa.

Hari ini akan menjadi permulaan hari saya terbaik.

Saya akan bangun hari ini untuk mencipta sesuatu yang baru, yang indah dan berguna. Setiap orang akan mendapat manfaat daripadanya. Anda melakukannya dalam genesis dan saya akan meniru kerja anda.

Hari ini saya akan melaksanakan aktiviti saya dengan segala kekuatan yang telah Engkau berikan. Saya akan menjadi cekap, komited dan profesional.

Allah, aku tidak akan takut untuk melakukan apa yang anda bertanya kepada saya. Sila, mengalahkan musuh-musuh saya kerana saya taat kepada anda.

Dengan nama Yesus saya akan mencapai kejayaan. Saya akan mara untuk memenangi pertempuran saya.

Maafkan saya jika saya telah derhaka. Perkara terakhir yang saya mahu adalah untuk memprovokasi kemarahan anda terhadap saya dan keluarga saya.

Saya mengampuni orang yang menyakitkan hati saya. Beri saya peluang dan saya akan menyelesaikan masalah saya dengan orang lain.

Membantu saya untuk mendapatkan kepercayaan dari orang lain. Semua orang perlu bercakap dengan baik daripada saya.

Tuhan memberikan saya rezeki. Sila gunakan apa-apa dan semua orang untuk memberkati saya.

Hari ini saya membuat keputusan untuk menghapuskan dari hidup saya segala dosa. Saya akan hidup dalam kekudusan. Supaya aku dapat melihat kemuliaan anda, tanda-tanda dan mukjizat anda.

Saya perlu berada di pihak anda. Saya mahu hidup dalam kemenangan berterusan. Tuhan, saya tahu bahawa anda boleh melakukan perkara-perkara yang besar dalam hidup saya.

Tuhan, sila hantar malam seorang malaikat yang gagah. Suruhlah dia untuk menghapuskan semua halangan dari jalan saya.

Esok saya akan naik untuk meninggikan anda untuk kemenangan besar anda. Saya mengisytiharkan bahawa esok mata saya akan melihat keselamatan anda dalam hidup saya.

Kuserahkan untuk masuk ke tempat kamu setiap pagi. Saya akan berterima kasih kepada anda dan memuji anda untuk kemurahan besar anda.

Dalam nama Yesus,

... Amin!


__________________________________

Saya gembira bahawa anda berdoa!

Sekarang saya menjemput anda untuk membuat doa lain. Ini adalah doa yang paling penting.
Doa ini akan memberi manfaat kepada keabadian anda.

Sila ikuti pautan ini:


Doa keselamatan

__________________________________

Doa pagi. Apa pandangan anda mengenai doa ini?

Sila tinggalkan komen anda di bawah.

Terima kasih!

Diilhamkan pada ayat-ayat Alkitab: Kejadian 1:5-31 - Kejadian 26:31 - Kejadian 28:18 - Keluaran 7:15 - Keluaran 8:20;23 - Keluaran 9:5 - Keluaran 17:9 - Keluaran 30:7;33 - Keluaran 34:2 - Keluaran 34:4 - Yosua 3:5 - Yosua 7:13 - Yosua 8:10 - Yosua 11:6 - Yosua 22:18 - 1 Samuel 11:9 - 1 Samuel 17:20 - 1 Raja-Raja 17:6 - 2 Raja-Raja 7:1 - 2 Raja-Raja 19:35 - 1 Tawarikh 23:30 - 2 Tawarikh 20:17 - Rut 2:7
Alkitab - Imej: Baker Pantai

2 ulasan:

Sila tinggalkan soalan atau komen yang baik dan membina di sini.