Cari Blog Ini

Doa Untuk Orang Yang Sakit

Doa Untuk Orang Yang Sakit

Doa Untuk Orang Yang Sakit ini juga boleh didapati dalam bahasa-bahasa ini: Bahasa Inggeris - Sepanyol.

Gantikan perkataan "orang sakit" bagi nama orang yang anda berdoa untuk. Gunakan doa ini untuk meminta penyembuhan ilahi untuk lelaki dan wanita.


TUHAN, Allah yang menyembuhkan.

Sila terima doa saya bagi pihak wanita yang sakit ini. Badannya memerlukan penyembuhan anda.

Sejarah menunjukkan bahawa tiada apa yang mustahil untuk anda.

Raja Hizkia hampir mati. Beliau berdoa kepada anda dan anda mendengar dia. Anda menyembuhkan dia. Anda telah memberikan kepadanya bertahun-tahun hidup.

Sila menyembuhkan ketika dia taat kepada-Mu. Ini mengingatkan saya kepada Naaman. Panglima tentera. Ia berpegang dan menerima penyembuhan anda.

Saya ingin mencari seseorang yang mempunyai kuasa penyembuhan anda. Orang seperti Elia. Beliau berdoa untuk anak seorang perempuan janda. Budak lelaki itu dihidupkan semula. Sila bawa orang seperti yang berdoa untuknya.

Dalam Mazmur 41: 1-3 anda membuat janji-janji indah. Janji-janji ini adalah untuk orang yang baik. Sila berikan kekuatannya. Mengekalkan kerana dia sakit.

Sila meyakinkan beliau kekal rendah hati. Jangan biarkan dia sesat seperti Raja Asa. Raja sakit. Dia tidak meminta pertolongan dan dia dicelup.

Saya juga memberkati para doktor. Saya memberkati orang-orang yang mengambil berat untuk dia. Biarlah mereka semua menerima kebijaksanaan anda. Membantu mereka untuk mengenal pasti punca penyakit.

Tuhan, membantu dia memahami siapa anda. Bantu dia untuk merendahkan kepada kamu. Jangan biarkan dia mengalami kemusnahan tubuhnya.

Saya memberkati jiwa dan fikiran wanita sakit ini. Semoga iman beliau kuat. Yang kafir tidak akan menerima sentuhan penyembuhan anda.

Sila berikan: Roh yang baik. Saya tahu ini akan membantu beliau untuk mengatasi penyakit beliau.

Saya akan melawat beliau. Berikan saya kata-kata bijak untuk bercakap dengan dia. Dia memerlukan iman. Sila membantu saya membawa harapan kepada hidupnya.

Saya ingin memberkatinya. Berikan saya sumber-sumber untuk membantu dia keluar dari tempat tidur.

Tuhan, sila menggunakan hidup saya. Saya mahu untuk mengurapi dia dengan minyak. Sila menyembuhkan tubuhnya dengan urapan anda.

Yesus, saya percaya dalam kuasa nama besar anda. Saya akan meletakkan tangan saya atas orang sakit. Saya mengaku dia akan mendapatkan kembali kesihatannya. Biarkan ini berlaku untuk kemuliaan nama anda.

Roh Kudus, membantu dia memahami. Yesus telah mengambil kelemahan beliau. Yesus melahirkan penyakit beliau. Bantu dia percaya untuk menjadi sembuh.

Yesus Maha Kuasa dapat mendengar doa ini untuk orang sakit.

Saya membaca tentang kuasa anda dalam Markus 6. Ia mengatakan bahawa orang menyentuh sempadan pakaian anda. Mereka menerima penyembuhan. Biarkan dia menyentuhnya. Benarkan kuasa penyembuhan anda mengalir. Simpan semula badan yang sakit.

Yesus datang, penyembuh ilahi. Berjalan melalui bilik di mana dia berehat. Mengambil segala penyakit dan penyakit dari dia.

Melihat dan melihat keadaannya. Dia memerlukan sentuhan tangan anda. Anda melakukan ini untuk ibu Peter dalam undang-undang.

Yesus, Alkitab mengatakan bahawa ramai orang sakit telah datang kepada kamu. Anda menyembuhkan mereka. Sila melakukan perkara yang sama untuk orang ini.

Sila sembuh apabila dia menghampiri anda. Saya berdoa dia akan sentiasa mengikuti anda di mana sahaja anda pergi.

Dia sedang menunggu untuk anda. Yang sayang dan menyembuhkan dia dari penyakit beliau.

Bapa Tuhan, mungkin muhibah anda dilakukan dalam badan dan jiwanya.

Dalam nama Yesus,

Amin.


__________________________________

Saya gembira bahawa anda berdoa "Doa Untuk Orang Yang Sakit"!

Sekarang saya menjemput anda untuk membuat doa lain. Ini adalah doa yang paling penting.
Doa ini akan memberi manfaat kepada keabadian anda.

Sila ikuti pautan ini:


Doa keselamatan

__________________________________

Apa pandangan anda mengenai doa ini?

Sila tinggalkan komen anda di bawah.

Terima kasih!


Doa Untuk Orang Yang Sakit. Diilhamkan pada ayat-ayat Alkitab: Kejadian 48:1 - Imamat 13:21-37 - 1 Samuel 30:11-13 - 1 Raja-Raja 17:7-24 - 2 Raja-Raja 5:1-14 - 2 Raja-Raja 20:1-6 - 2 Tawarikh 16:12-14 - Yesaya 10:12-18 - Yesaya 33:24 - Mazmur 41:1-3 - Amsal 18:14 - Matius 4:23 - Matius 8:14-17 - Matius 10:8 - Matius 12:15 - Matius 14:14 - Matius 14:35 - Matius 15:30 - Matius 25:36-44 - Markus 1:32 - Markus 6:5-6 - Markus 6:13 - Markus 6:56 - Markus 16:17-18
Alkitab - imej: Sakit

1 ulasan:

  1. Jika anda sakit menambah permintaan doa anda.
    Sila tulis komen dan soalan anda.

    BalasPadam

Sila tinggalkan soalan atau komen yang baik dan membina di sini.